Але є ще Арка № 1 між вулицями Ельворті та Левитського, та сама, в якій щодня стоять в заторах автомобілісти. Якщо Арка №2 згодом виявилася непотрібною, то значення Арки № 1 навпаки суттєво зросло після побудови Робочої слободи чи Новомиколаївки. Тут будували житло робітники заводу Ельворті. Для їхніх дітей Ельворті збудували школу (зараз школа № 3), для того, щоб їм було, де відпочити, розбили чудовий парк, який з висоти пташиного польоту мав вигляд англійського прапору.
У радянські часи значення заводу тільки зросло, робітників ставало все більше, і селилися вони, за традицією, в цьому ж районі.
Зараз це важко уявити, але колись через цю арку ходив навіть трамвай! Причому в обидві сторони. Старожили розповідають, що перед аркою були кармани, в які трамвай міг заїхати, щоб пропустити інший, якщо вони раптом зустрілися саме на цьому відрізку.
Проте це вже було не в Єлисаветграді, а в Зінов'євську. Завод Ельворті тоді називався «Червона Зоря», а колишня Робоча слобода – Червонозорівка. У 1929 році міська влада вирішили додати до двох ще єлисаветградських трамвайних маршрутів «Вокзал-Міський сад» та «Центр-Кущівка» ще один – «Центр – Кооптах (через Червонозорівку)». І в серпні 1929 року по цьому маршруту вже курсувало чотири вагони.
Вже немає ані трамваю, ані бруківки. Але арка поки що є, простояла тут рівно 150 років. Сьогодні ніхто не будує кам'яних мостів, адже кам'яну кладку роблять вручну, а це набагато складніше і дорожче, ніж залізобетонні конструкції. В Україні таких мостів залишилося небагато, а скоро, мабуть, буде ще менше.
Адже в останні роки питання розширення арки між вулицями Ельворті та Левитського піднімали неодноразово. Залізнична арка кінця ХІХ століття – це пам'ятка архітектури місцевого значення. І поки що саме це зупиняло усі ініціативи… Але рано чи пізно це питання треба буде вирішувати. Дістатися з одного «берега» залізниці на інший можна у два способи: або під аркою, або через міст на Полтавській. І поки затори були тільки під аркою, це було півбіди. Але транспорту стає все більше, і сьогодні затори виникають вже й на Полтавській.